Vitamina A

August 5, 2009

Cateva informatii medicale despre vitamina A (sursa este mentionata mai jos in continutul acestui articol)

Vitamina A este cunoscuta si sub numele de retinol.

Cât are nevoie organismul?
Vitamina A este o vitamina care se dizolva in grăsimi. Acest lucru înseamnă că nu ai nevoie de ea în fiecare zi, pentru ca in cazul vitamimelor solubile in grasimi corpul tau nu are nevoie imediat de ele, orice surplus fiind stocat in grasimile din corp (fiind disponibile ulterior cand organismul va apela la ele). Totusi, este de preferat obtinerea vitaminei A din dieta zilnica.

Conform Agentiei de Standarde Alimentare din Marea Britanie, nivelele standard zilnice de vitamina A sunt urmatoarele:
0,7 mg pe zi pentru bărbaţi
0,6 mg pe zi, pentru femei

Care sunt efectele in organism ale vitaminei A?
Vitamina A are un număr important de funcţii.
• ajută la menţinerea sănătatii pielii
• ajută la intarirea imunităţii la infecţii
• ajută vederea

Ce se întâmplă dacă iau prea mult?
Unele cercetari sugerează faptul că mai mult de circa 1,5mg pe zi de vitamina A peste mulţi ani vă poate afecta oasele in sensul ca se mareste sensibilitatea la fracturi când sunteţi mai în vârstă. Persoanele în vârstă, în special femeile, sunt deja expuse riscului de osteoporoza, ceea ce inseamna faptul ca densitatea oaselor scade, crescand astfel riscul de fracturi. Dacă mănânci ficat sau pate de ficat o dată pe săptămână ai cam luat cantitatea de 1,5mg de vitamina A pe zi. Multe multivitamine conţine vitamina A. Alte suplimente, cum ar fi uleiul de ficat de peşte, sunt, de asemenea, bogate în vitamina A. Deci, dacă luaţi suplimente care conţin vitamina A, asiguraţi-vă că nu luati mai mult de 1,5mg pe zi in total din dieta şi suplimente alimentare.
Dacă sunteţi gravidă, cantităţile mari de vitamina A pot afecta copilul dumneavoastră nenăscut. Prin urmare, in acest caz, sau in cazul in care va gânditi sa aveti un copil in viitorul apropiat, ar trebui să evitati sa mancati ficat sau pate de ficat, pentru că acestea sunt foarte bogate în vitamina A. De asemenea, trebuie să evitaţi să luaţi suplimente care conţin vitamina A.

Eu iau vitamina A din sucul de morcovi (tipic pentru un vegetarian, nu?)

Cam acestea ar fi informatiile medicale despre vitamina A

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: