Vitamina B6

August 9, 2009

Cateva informatii medicale despre vitamina B6 (sursele sunt mentionate mai jos in continutul acestui articol)
Vitamina B6 mai este cunoscuta si sub numele de piridoxină.

Cât are nevoie organismul?
Vitamina B6, este o vitamina solubila in apă. Aceasta înseamnă că aveţi nevoie de ea în fiecare zi, pentru că nu poate fi stocata în organism.

Ar trebui sa obtineti vitamina B6 din dieta zilnica, astfel:
1-4 mg pe zi pentru bărbaţi
1,2 mg pe zi, pentru femei

Care sunt efectele in organism ale vitaminei B6?
Vitamina B6 are un număr important de funcţii:
– cu ajutorul B6, organismul poate utiliza si depozita energia din proteinele şi carbohidraţii găsiti în alimente
– ajută la formarea hemoglobinei (substanţa care transportă oxigenul din sange catre celule)

Ce se întâmplă dacă iau prea mult?
Utilizarea unor mari cantităţi de vitamina B6 (mai mult de 200 mg pe zi), sau luarea unor cantitati peste normal o perioadă indelungata, poate conduce la pierderea senzaţiei / simturilor periferice în braţe şi picioare, asa numita neuropatie periferică. Totusi, aceste simptome sunt reversibile, cu exceptia cazului in care s-au luat cantităţi mari de vitamina B6 mai mult de câteva luni, caz in care efectul este ireversibil.

Sursa: http://www.eatwell.gov.uk/healthydiet/nutritionessentials/vitaminsandminerals/vitaminb6/

Piridoxina clorhidrat este fotosensibila şi se degradeaza încet atunci când este expusa la lumină.

Piridoxina se găseşte în carnea de pui (4,2 mg / kg), peşte, ficat, rinichi, carne de porc, ouă (1,1 mg / kg), lapte, germeni de grau (11,5 mg / kg) şi drojdie de bere (25 mg / kg). Alte surse includ orez brun (5,5 mg / kg), soia (6,3 mg / kg), ovăz, boabe de grâu, arahide şi nuci (7,3 mg / kg). Depozitarea pe termen lung, conservarea, prăjirea şi prelucrarea produselor alimentare poate distruge piridoxina. Fierberea reduce conţinutul de piridoxina din alimente, din cauza pierderilor în apă.

Sursa: http://www.food.gov.uk/multimedia/pdfs/evm_b6.pdf

Eu iau vitamina B6 din: banane, varza alba, porumb, peşte, orz, soia, orez brun, tărâţe de grâu.

Cam acestea ar fi informatiile medicale despre vitamina B6.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: