Vitamina K

Decembrie 7, 2009

Cateva informatii medicale despre vitamina K (sursele sunt mentionate mai jos in continutul acestui articol)
Vitamina K se gaseste in legumele verzi, cum ar fi broccoli si spanac, precum şi în uleiurile vegetale şi cereale. Cantitati mici pot fi, de asemenea, găsite în carne (cum ar fi carnea de porc), şi alimente lactate (cum ar fi brânza).
La fel cum vitamina K se obtine din alimente, la fel avem si noi luam aceasta vitamina chiar din organismul propriu pentru că este produsă de bacterii în intestinele noastre (in colonul uman).
De cata vitamina K are nevoie organismul?
Vitamina K este o vitamina care se dizolva in grasimi. Acest lucru inseamna ca nu ai nevoie de ea în fiecare zi, pentru ca in cazul vitaminelor solubile in grasimi orice surplus este stocat in ficat (fiind disponibil ulterior cand organismul va apela la el).
Ar trebui sa va procurati cantitatea de vitamina K dintr-o alimentaţie variată şi echilibrată.
Adultii au nevoie de aproximativ 0.001 mg pe kg de greutate corporală pe zi. De exemplu, cineva care are o greutate de 65 kg are nevoie de 0.065 mg pe zi de vitamina K, in timp ce o persoană care are o greutate de 75 kg are nevoie de 0.075 mg pe zi.
Vitamina K are un numar important de functii, printre care enumeram faptul ca este necesara la coagularea sângelui, ceea ce înseamnă că ajută la vindecarea rănilor în mod adecvat.
Există tot mai multe dovezi ca vitamina K ajuta de asemenea la construirea oase puternice.
Ce se intampla daca iau prea mult?
Nu exista suficiente studii care sa arate ce efecte produce in organism luarea prea multor suplimente de vitamina K zilnic.
Sursa: http://www.eatwell.gov.uk/healthydiet/nutritionessentials/vitaminsandminerals/vitamink/
Sfatul FSA (Food Standards Agency din Marea
Britanie):

Luând , este puţin probabil să provoace nici un rău.
Ar trebui sa mancati variat si echilibrat pentru ca sa aduceti aportul necesar de vitamina K in organism, dar daca va decideti sa luati suplimente alimentare cu Vitamina K este recomandat sa nu luati prea multe pentru ca ar putea dauna organismului. O cantitate de maxim 1 mg sau mai puţin de vitamina K pe zi nu este probabil sa produca vreun rau organismului uman.
Cam acestea ar fi informatiile medicale despre vitamina K.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: