Hrana care previne imbolnavirea organelor vitale

Decembrie 12, 2010

Am revenit dupa ceva timp cu noutati (care de fapt nu sunt noutati, sunt chiar vechi, adica de prin 1946). Mi se pare ca in zilele noastre, din ce in ce mai mult, se revine la intelepciunea unor specialisti doctori / terapeuti care au semnalat de multa vreme ca hrana noastra este cauza tuturor bolilor fizice (ca mai sunt unele boli care se datoreaza stresului, deci cauze mentale / psihice). Unul din ei, pe care il prefer pe acest blog (dupa cum cred ca ati observat daca ati avut timp sa cititi ceva articole de pe acest site), este Dr. Gerson. Iata ce zice acest om cu ocazia unei lucrari expusă în faţa Senatului Statelor Unite în cadrul audierilor publice din 1-3 iulie 1946:

„Salvarea organismului de la o activitate suplimentară, prin: administrarea de alimente în exces, mai ales grăsimi ce sunt dificil de digerat, eliminarea toxinelor etc., sunt precauţii ce pot preveni multe tipuri de dereglări precoce, îmbătrâni­rea prematură şi tot felul de afecţiuni acute sau cronice ale or­ganelor parţial debilitate din start, sau pe măsura dezvoltării, ori afectate anterior”.

Dr Gerson sustine ca aceste principii sunt valabile „pentru a preveni îmbolnăvirea – şi nu pentru a vindeca boala. Pentru vindecare, este necesar ca, după sta­bilirea diagnosticului, dieta să fie mai severă şi să fie asociată cu o medicatie orientată împotriva modificărilor chimice din organism.”

Iata din ce propune dr. Gerson sa se constituie hrana noastra, anume aceea care va preveni imbolnavirile grave:

„Cele trei sferturi din alimentele care trebuie consu­mate pentru protecţia funcţiilor organelor esenţiale, includ următoarele:

  • Toate felurile de fructe, mai ales proaspete şi unele pre­parate în diferite moduri; sucuri de fructe proaspăt pre­parate (portocale, grapefruit, struguri, etc.), salate de fruc­te, supe reci de fructe, pireuri de banane, mere crude rase, sos de mere etc.
  • Toate legumele trebuie să fie proaspăt preparate, unele fierte înăbuşit în sucul propriu, altele crude sau rase fin, cum ar fi: morcovii, conopida sau ţelina; apoi salate de le­gume, supe etc.; sunt permise unele fructe şi legume us­cate, dar nu cele îngheţate.
  • Cartofii sunt cei mai buni copţi în cuptor fără grăsime; conţinutul lor, fără coajă, poate fi amestecat cu lapte sau su­pă; ei trebuie prăjiţi cât mai rar şi, de preferat, fierţi în coajă.
  • Salatele se fac din frunze verzi sau amestecate cu roşii, fructe, legume etc. (salate mixte, variate).
  • Pâinea trebuie să conţină făină obţinută din măcinarea completă a boabelor de grâu sau de secară, ori amestecul acestora; făina trebuie să fie cât mai puţin rafinată. Făina şi fiertura de ovăz se pot folosi la discreţie (măcinată sau fulgi din boabe complete de ovăz). Opţional, se pot con­suma checuri, prăjituri din frişca şi clătite cu cartofi, zahăr nerafinat (zahăr negru), miere si bomboane din extras de sevă de arţar.
  • Laptele şi preparatele din lapte, cum sunt: brânză de vaci slabă şi alte brânzeturi care nu sunt sărate, grase, fer­mentate sau condimentate, lapte acru, iaurt şi puţin unt. Smântână şi îngheţata trebuie reduse la minimum, sau consumate numai în vacanţe (îngheţata este „otravă” pentru copii).

Sfertul rămas din dietă, făcut la propria alegere, poa­te consta din: carne, peşte, ouă, nuci, bomboane, prăjituri, sau orice altceva ce vă place. Trebuie evitate nicotină, lichio­rurile; vinul şi berea trebuie reduse la minimum, în favoa­rea sucurilor proaspete de fructe; cafeaua şi ceaiul negru tre­buie reduse la minimum. Se pot bea următoarelor ceaiuri din plante: mentă, muşeţel, flori de tei, flori de iasomie, flori de portocal şi alte câteva ceaiuri din fructe (coji de mere nestropite, afine, măceşe etc.)

Trebuie evitate cât mai mult sarea, bicarbonatul de sodiu, peştele sărat şi afumat, precum şi condimentele ca pi­perul şi ghimbirul, dar se pot folosi în locul lor verdeţuri proaspete din grădină – ceapă, frunze de pătrunjel, arpagic, ţelină, chiar şi câteva rădăcini de hrean şi lămâie.”

In prezent, la TV si prin mass media sunt la moda acum reclame de genul „Pentru o viata sanatoasa, consumati zilnic fructe si legume”, etc. Iata, cum am vazut mai sus, ce intelepciune exista inca din 1946. De ce oare au trebuit sa treaca peste 60 de ani ca sa aplicam abia acum ce spunea dr. Gerson inca de atunci?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: